Úvodom...
|
|
Nový prispievateľ pre stránku Ivan Mondočko
Turistický bicyklová túra Nitrianska poľná železnica LIVE (AUTOSALÓN NITRA 2009)
Videogaléria Mareka Grófa na Youtube
Wikipédia
ukážka...
|
|
Obnova stránky po roku ... ale
o to významnejšia http://zeleznica.railnet.sk/modules/AMS/article.php?storyid=376
Posledná perlička na záver...
A to stále nie je všetko |
|
Takto to nejak muselo vyzerať... V Šuranoch budili priemysel
sami Spomienka na Šurany O železničke na stránke Trnovca
nad Váhom Na stránke Svätoplukova Cukrovar Šurany na historia.sk V cukrovare nakrúcali
deportácie |
|
Novinky o železniciach a autorovi
www.railman.szm.sk - Oficiálna stránka Lucasa Perneho |
|
Surail v diskusii na
K-REPORT |
|
Hackeri!!! na Suraili Po dlhšom čase si chcem pozrieť svoju stránku a zrazu miesto Surail loga sa zobrazí azbuka a nejaké stránka plná textu. Zamrzol mi celý počítač a v snahe zachrániť sa, vypínam modem. Zistil som že moju stránku napadli hackeri... Deň pred Silvestrom som všetko napravil... Našiel som zaujímavý článok o hackeroch :
http://blackhole.sk/kto-su-hackeri-na-slovensku |
|
Kniha
návštev (Guest book) Novinkou na stránke www.railman.szm.sk , ktorá patrí k Surailu je kniha návštev. Týka sa všetkých mojich stránok takže všetky reakcie píšte sem. Vopred ďakujem. Kliknite sem |
|
Nové
VIDEO z Nitrianskej poľnej železnice v pláne na Youtube |
|
Nové
fotografie zo SKANZENU v NITRE Nová sekcia stránky http://www.surail.szm.sk/Index/NPZskanzen.htm |
|
Odkaz
na www.vlaky.net Od 10.5.2007 sa na túto stránku môžete dostať aj cez VLAKY.net. Bola pridaná spolu so stránkou o trati Nové Zámky - Prievidza www.tnz-pr.szm.sk medzi zaujímavé stránky na Vlaky.net. Dúfam že sa týmto odkazom zvýši aj návštevnosť. http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=13 |
|
Oficiálne
stránky obce RASTISLAVICE a železnica v ich obci
V roku 1874 – 1876 bola budovaná trať
Šurany - Nitra a zriadená v Komjaticiach železničná stanica. V roku
1908 - 1910 výstavba úzko kolajnej trate. O toto sa zaslúžil gróf Nemeš.
zdroj :
http://www.rastislavice.ocu.sk/historia.html |
|
Stránka
sledovaná metódou
Toplist.cz Stránka www.surail.szm.sk je sledovaná pomocou metódy TOPLIST. Návštevnosť si môžete pozrieť v úvodnej časti. |
|
Výstavba
bytov v Branči sa chýli k záveru Výstava bytov na pôvodom teréne bývalej úzkorozchodky je sa už blíži do finále. Vidno to aj zo žzast. Branč na trati Nové Zámky - Prievidza. |
|
Branč
- výstavba bytov Na trase bývalej železničky a mieste vinohradov pri obci Branč vyrástla nová bytová výstavba. Ľahko ju môžete zhliadnuť z osobných vlakov na trati. |
|
Zvezte
sa vláčikom po Nitre Ako si tak kráčam po Nitre, zrazu uvidím pána prednostu Nitrianskej poľnej železnice. V tom som uvidel aj napodobeninu vlaku a v ňom obrovské množstvo detí. Neskôr som sa dozvedel, že ide o jazdy po Nitre cestným vláčikom zdarma. Radosť v očiach detí a takisto aj prednostu bola očividne veľmi veľká. www.npz.szm.sk |
|
Trasa
úzkorozchodnej železnice Degeš - Jatov fotograficky zdokumentovaná Ak uvidíte pás stromov v poli popri hlavnej ceste z obce Jatov na smer Rastislavice (Degeš), tak sa pozeráte na posledný pozostatok železnice poľnej Degeš - Jatov. Urobil som zopár fotiek a reportáž je na svete. |
![]() |
AGROKOMPLEX
2006 Ako každé leto je tu AGROKOMPLEX v Nitre. Máte jedinečnú príležitosť spomenúť si na cukrovarky prostredníctvom NITRIANSKEJ POĽNEJ ŽELEZNICE. Už iba tu si môžete vychutnať poľné železnice. Nachádzajú sa tu exponáty nielen z ŠCŽ ale aj železníc z Želiezoviec, Sládkovičova, Trebišova a Trnavy. Trať je rozchodu 760 mm a nachádzajú sa tu dve stanice a depo. Viac informácií nájdete na npz.szm.sk. |
|
Komplexná obnova stránky na rámcový štýl spolu s
grafickou úpravou fotografií Obetoval som množstvo letného času na obnovu stránky SURAIL na praktickejší a prehľadnejší spôsob. Fotografie v časti o BRANČSKEJ TRATE boli graficky upravené a mapy vylepšené. |
|
Múzeum železnice v Tvrdošovciach O železnici Tvrdošovce - Jánošíkovo som sa toho veľa nedozvedel. Snáď sa to čoskoro zmení. V Tvrdošovciach plánujú domáci zriadiť múzeum tejto železnice. |
|
|
|
Ukážka nových fotografií od pána Lubomíra Baláža
l foto sú zo zbierky M. Horiny a ďalších boli uverejnené spolu s ostatnými v magazíne ŽELEZNICE ![]() ![]() viac fotografií v historickej fotogalerii ... |
|
Prvá komplexná obnova stránky / ešte bez rámcov Logo stránky, design či iné nepodstatné veci sa stanú tými najdôležitejšími pre propagáciu stránky. Držal som sa týchto slov známeho a začal som sa sústrediť aj na tieto veci. |
LETO/JESEŇ/ZIMA 2005
Od prvých skúšobných a verzií až
po konečnú podobu stránky Surail.szm.sk
|
Ako prezerať stránku
Doporučujem začať pri
hlavnej
a
brančskej trati a pokračovať spojkami z
Degeša ,
Kesova,
malé spojky a nakoniec koncovú stanicu
Trnovec nad Váhom
( sú tu aj popisy o tratiach iných firiem v okolí ).
Ak vás zaujímajú
cukrovarské parné rušne a vozne ,
historické fotografie či železničná trať
Nitra - Nové Zámky na Railmanovi, klikajte a preklikávajte odkazy. Ak vás
zaujímajú iné malé úzkorozchodky ako
Nové Zámky -mjr. Stará Gúta ,
Tvrdošovce - Jánoshazda
či
Palárikovo - Piková
, pozrite a reagujte. Ale keď vás nič z týchto vecí nezaujíma a hľadáte
niečo iné úzkeho rozchodu , hľadajte
tu . Ak z
toho všetkého máte guláš, čo predpokladám, nevadí. Ani ja som nepoznal
sieť cukrovarky na prvý raz ...
PRÍSPEVKY k stránke
Surail.szm.sk
Pavol Lipovský
o ŠURIANSKEJ CUKROVARSKEJ ŽELEZNICI
1. Ľudová škola v obci Degeš alebo Rastislavice
Na stránke s pohľadnicami mate pohľadnicu Národnej (Ľudovej) školy s
komentárom, že aj tadiaľ asi viedla železnička. ... Ja som narodený v
r. 1945 na, vtedy ešte Degeši, ale si nepamätám že by železnička viedla
touto cestou. Mať tak kartografickú mapu obce, vedel by som Vám presne
zakresliť a popísať uloženie železničky na intra a extravilane obce s
odbočkami pre nakladanie cukrovej repy ako aj výhybňu nazývanu vtedy
važnická. Výhybňa preto lebo tie výhybky boli akési zoraďovacie
koľajiská kde sa zostavovali súpravy vagónikov, ktoré boli potom
zapriahnuté, v starších časoch za parne lokomotívy neskôr za dýzlove,
nazývane dýzlaky. Važnička preto, lebo stal domček s váhou, na
ktorej sa jednotlivé vagóniky vážili. ... Vrátim sa k úvodu. Národná
škola bola postavená až po príchode kolonistov na rozparcelovaný majetok
grófa Németyho. Škola sa nachádza asi v strede tzv kolonistickej ulice,
na ktorej sú postavene domy vtedajších kolonistov ...
Chyba bola na základe príspevku opravená.
2. Podjazdy
a vážnička
... Pokiaľ ma pamäť neklame,
v nasej oblasti nebol žiaden podjazd či podchod. Od Nového Degeša cez
Starý Degeš, ďalej Poľný Kesov ako aj Jatov až po nakladací priestor pri
železničnej stanici Jatov bola uložená úzkokoľajka na povrchu t. zn.
bežalo koľajisko po zemskom povrchu a v týchto menovaných oblastiach
nebol žiaden podjazd alebo podchod.
Medzi važničkou a
Poľným Kesovom bola (i) pod koľajnicami v koľajovom zvršku položená betónová rúra, ale ta slúžila len na pretekanie vody,
zhromaždenej na strane roli, smerom do priekopy pri poľnej ceste. Veľmi
často sme tadiaľ chodievali zo školy peso domov. V jednej takej rúre
sme raz našli pár balení ostrých nábojov, bol to pozostatok druhej svetovej
vojny. Naši rodičia išli vtedy od radosti z kože vyskočiť, keď zistili
že máme ostré náboje (myslím v úvodzovkách).
3. REAKCIA NA OTÁZKU TRATÍ V
OKOLÍ (okrem samotnej Šurianskej)
Trate vo Vami zmienených
oblastiach sú mi neznáme. Viezol som sa síce párkrát tadiaľ v
lokomotíve, keď nás aj s kmotrencom zobrali rušňovodiči na výlet do
Šurian ale na nič viacej si nespomínam , len toľko, že v Šuranoch išli
koľajnice už pri cukrovare akoby smerom do kopca, tak mi to ostalo v
pamäti. Ešte si spomínam, že u nás na Starom Degeši bol v priekope
spustený ponvagel (neviem ako sa to spisovne nazýva). Keď nešiel
autobus, sme ho vytiahli na koľajnice a odviezli deti z Nového Degeša
domov, to bolo od nás v tom čase tiež dosť nerozvážne.
Dúfam že bude táto
stránka ocenená návštevnosťou a ocenením
za hodnotné fotografie ktoré
som spolu s bratom nafotil a ukázal ich svetu...
Ešte dodám že historické fotografie
nájdete tu
Neprehliadnite :
ak máte poruke nejaké iné cenné dokumenty , fotografie, či iné artefakty o tejto železnici kontaktujte ma na
railman@szm.sk
© L. Perný 2006 - 2009