Šuranské
cukrovarské
dráhy ...
Spojky
(malé trate na sieti úzkorozchodiek pri Trnovci nad Váhom)
L. Perný / Ivan Mondočko
Doprava cez ulicu išla vetva na Goradzov
a Kopanicu , dlhá si 6 km. Cestou doprevádzaná išla vetva na
Trnovec a doľava odbočovala na krídlo cez
Kľučiareň a Horný Jatov, asi 6 km tiež. Na trase cez Kopanicu
je dnes rozložený chemický závod Duslo Šaľa. Teleso je čiastočné pravdepodobne
vľavo vedľa cesty na Gorazdov a za dvorom potom priamo pokračovala do odbočky na
Močenok - násyp a nadväzujúci až jeden meter hlboký zárez. Rovnako sa
dá vysledovať teleso v stromovom páse od hlavnej trate k bývalému dvoru
Kopanica, prerušené oplotením koľajiskom Duselskej vlečky... (pokračovanie článku je v časti trať
Kľučiareň - Horný Jatov)
Zdroj v referenciách stránky
"V lokalite Gorazdov som bol viac
krát. Je to taký prachom zapadnutý majer s pár obyvateľmi. Momentálne to tam
trochu ožilo. Bývajú tam omše, cez festival nejakého kresťanského divadla v
Močenku.
Do zhruba 1950 sa železnica ako tak používala ale na svojom opodstatnení
strácala kvôli cestnej doprave. V Gorazdove bola veľká výhybňa a váhovňa vagónov
(tu sa vážila repa). Cestná váha pre váženie repy do Šurian bola presne v strede
medzi dedinami Horná Králová a Mmočenok (dnes tam stojí pumpa). S tejto
usadlosti sa ťahajú na viaceré smery úzke pásy stromov, ktoré majú v sebe úzky
tunel (pravdepodobne tadiaľto išla trať). V ceste jej stojí DUSLO. V lese
pri Močenku zvanom "Remenská" údajne dodnes ležia koľajnice.
Ivan Mondočko
Dokumenty od Tomáša Haviara z Kabinetu úzkeho
rozchodu
www.uzkyrozchod.com
plán pre pdf súbory - zatiaľ neuskutočniteľný
kvôli veľkosti súborov
Normalie
Podelný profil
Prípisný archív
Protokol technicko-policajnej skúšky
Situácia
© L. Perný, Ivan
Mondočko & Tomáš Haviar